Visszatérnek a Continental mezőgazdasági abroncsok

A Continental konszern közel 50 millió eurót fektetett az elmúlt években a mezőgazdasági gumiabroncs-gyártás újraindításába: a sikerhez vezető úton elengedhetetlen volt a kulcsfontosságú szakemberek visszacsábítása. A vadonatúj gumiabroncsok már itthon is kaphatóak.

Gyertek vissza!” – többször hallotta már ezt a felszólítást Thorsten Bublitz, a mezőgazdasági abroncs termékcsalád igazgatója és Ralf Krieger vezető fejlesztőmérnök a mezőgazdaságban tevékenykedő járműgyártóktól. Nem csoda, hogy nyitott kapukat döngettek, amikor úgy döntöttek, hogy újraindítják a Continental mezőgazdasági abroncsok gyártását.

Korábban az 1990-es és 2000-es években mindketten aktív szerepet vállaltak a német technológiai vállalat mezőgazdasági abroncs üzletágának kiépítésében. 2004-ben viszont – amikor a Continental eladta ezt az üzletágat – mindketten elhagyták a vállalatot.

14 évvel ezelőtt a Mitas vállalatcsoport átvette a mezőgazdasági abroncsok gyártását, ami egyben a Continental márkanév korlátozott idejű használati jogosultságát is jelentette. A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója azonban visszacsábította a kiemelkedő szaktudással rendelkező gumiabroncs-ipari szakembereket.

Korszerű gyártástechnika Lousadóban

Még ha rendelkeztünk is szakértelemmel és információkkal az elmúlt időszakra vonatkozóan, az újrakezdés természetesen elképesztően nagy kihívást jelentett. Végtére is 13 éves szünet utáni lemaradást kellett behoznunk” – jelentette ki Ralf Krieger, aki vezető szerepet töltött be az új Tractor70 és Tractor85 radiál gumiabroncsok kifejlesztésében.

A portugáliai Lousadóban, zöldmezős beruházás keretében teljesen új gyártócsarnok épült fel, s 2017. augusztus végén kezdetét vette a sorozatgyártás. A Continental jobb keverékeket, új mintázatokat és innovatív technológiákat alkalmazott annak érdekében, hogy a mezőgazdaságban érdekelt szereplők egyre hatékonyabban küzdessék le a kihívásokat. Éppen ezért az új Continental mezőgazdasági abroncsok a „Hatékonyságra tervezve” mottó szellemében születtek meg. Az új gumiabroncsokat 2017. szeptemberében kezdték forgalmazni, egy hónappal később pedig a nagyközönség is megtekinthette őket a hannoveri Agritechnica kiállításon.

Technológia a mezőny élén

2017. áprilisától elindult az abroncsok tesztelése Európa egyes országaiban különböző talaj és felhasználási területeken. A tesztelők visszajelzései alapján elmondható, hogy az új abroncsok jól teljesítenek, kiemelkedően nagy komfortot nyújtanak, és rendkívül egyszerűen felszerelhetőek.

Az új mezőgazdasági abroncsok századra pontosan, teljesen kerek formával rendelkeznek, ami a két félből álló vulkanizáló formának köszönhető. A karkasz szövetváza a szabadalmaztatott N.fex speciális nejlon anyagból készül, ami elég rugalmas ahhoz, hogy elnyelje a gumiabroncsot érő erőhatásokat, majd maradandó deformáció nélkül visszanyerje eredeti alakját. Az abroncs pereme egyetlen acélhuzal szálból feltekercselt, a keménygumiból készült peremvédő pedig az egész peremrészt beborítja a könnyebb felszerelés és a hosszabb élettartam érdekében. Az újfajta peremkialakításnak köszönhetően az abroncs alacsonyabb levegőnyomással is használható, így kevésbé terheli a talaj szerkezetét.

Piaci bevezetés és forgalmazás

 mezőgazdasági szegmensben való újbóli megjelenés a standard 85 és 70 perességi gumiabroncsokkal kezdődik. A darabszámok tekintetében ez a méretkategória tekinthető a legnagyobb piacnak Európában. A traktorokhoz való standard abroncsok mellett a következő években kombájn, vontató és sorközművelő járművek abroncsai is gyártásba kerülnek.

A magyarországi forgalmazást az idei évtől kezdve a Marso Kft. kezdte meg kiemelt partneri megállapodás keretében. Keresse országszerte a gumiszervizekben és a marso telephelyein.

www.marso.hu

Tartalom közti banner a cikk végére
no