Innovációk a nagyvilágból

Joskin Wago bálaszállítók – bálafogókeretekkel oldalt is

A bálaszállító pótkocsikra (is) szakosodott belga cég szögletes vagy hengeres bálák szállítására gyárt egy-, két- és háromtengelyes, félig függesztett és vontatott kiviteleket. Jelenleg 19 különböző típust kínálnak, 7 tonnától 20 tonna hasznos tömegig. A különböző típusok alapfelszereltségéhez tartozik a bálafogó keret elöl és hátul, a 2,5 m széles, 3 mm vastag acél padlólemez, a 25 km/h kivitel és a lekötőfülek az oldalprofilban. A kocsiknak extra erősítést ad a körbefutó 4 cm magas perem, amely segít a bálák megfogásában.

A mindezekkel az előnyös részletekkel szolgáló Joskin Wago most új színnel gazdagítja ezt a palettát: ezentúl a kocsi hosszabb oldalán is lehetnek bálarögzítő rácsok, amelyek biztonságosan rögzítik a pótkocsi rakományát. Szállításkor a kétoldali keretszerkezetes oldalelemek megakadályozzák a bálák leesését, de a bálák felrakásakor is hasznosak – a pótkocsi mindkét oldalán lehajthatóan – elősegítik a felrakodást.

A vontatott Wago bálaszállító pótkocsik az első kormányzott tengelyen kívül kettős, tandem-felfüggesztésű hátsó futóművel rendelkeznek, a legnagyobbak pedig, az akár 20 tonnával rakodhatók hármas tengelyen futnak. A vontatott kocsik 8, 10 és 12 m hosszúak lehetnek. Ez a szám köszön vissza a TR típusjel utolsó számaként. Félig függesztett 6, 8 vagy 10 m hosszú Wago kocsikat ajánl Joskin szalmabálák – elsősorban a táblán belüli – szállításához. A félig függesztett bálaszállító pótkocsik erősített, merev vontatórúddal rendelkeznek. Modelltől függően a kocsi egy rögzített tengelyen fut, vagy pedig tandem-felfüggesztésű, két hátsó tengelye van. Valamennyi Wago bálaszállító tengelyei hidraulikusan fékezettek.

Extrém kapacitás és hatékony permetezés

A holland Agrifac teljesen áttervezte a 2015-ben útjára indított Condor Endurance önjáró permetezőgépeit.

A második generációs Condor Endurance II az Agrifac legújabb, extrém kapacitású és hatékonyságú permetezőgépe, amely már a legmodernebb innovációkat foglalja magában. A gyártó, az ügyfeleivel szorosan együttműködve, azok visszajelzései, valamint a vállalat jövőbeni minőségi permetezéssel kapcsolatos elképzelései alapján fejlesztette tovább a Condor Endurance gépét, ami egy teljesen új, innovatív önjáró permetezőt eredményezett.

Az Endurance II az Agrifac StabiloPlus alvázra van ráépítve, amelyet kizárólag az önjáró permetezőgépekhez fejlesztettek ki. A StabiloPlus alváz kiváló stabilitást kölcsönöz az önjáró permetezőgépnek és a szórókeretének, lehetővé téve a meredek lejtőkön való munkavégzést is, miközben a gép nagy szabadmagassága – max. 138 cm – a magasra növő kultúrnövények növényvédelmét a teljes vegetációjuk folyamán lehetővé teszi. Az önjáró gép kerekeinek nyomtávolsága 190-460 cm között állítható be, 8000 literes (polietilén) permetlétartályát 24-55 m közötti permetezési szélességű („J”-típusú) szórókeret egészíti ki. Teljesen új a gép erőforrása: a működtetést 420 LE teljesítményű, 9,6 literes Cummins motor biztosítja, amely a legszigorúbbnak számító Tier5 emissziós előírásokat teljesíti, és a közúton való közlekedéséhez60 km/h-s utazó sebesség engedélyezett.

A Condor Endurance II egyik újdonsága a kezelői kartámaszban kialakított EcoTronicPlus II vezérlőrendszer. Az EcoTronicPlus II teljes kezelési koncepciója (kezelőgombok, érintőképernyő, számbillentyűzet és joystick) a kijelzőbe van integrálva, ezért könnyen használható, általa minden információ elérhető, képes az egyes beállítások gyors és pontos elvégzésére. Szintén új fejlesztés a mesterséges intelligenciával rendelkező AiC-Plus kamerarendszer. Az AiC-Plus intelligens kamerái a szórókeretre vannak felszerelve, így a rendszer közvetlenül dolgozza fel és egyenként is elemzi a permetezendő növények képeit. A DynamicDosePlus rendszer alkalmazásával a kiadagolásához szükséges vegyszermenynyiségek szabályozottan juttathatók ki.

A permetezési munka során a DynamicDosePlus rendszer olyan módon szabályozza az egyes szórófejeket, hogy minden egyes fúvókánál csak a ténylegesen igényelt szermennyiség kerül kijuttatásra.

A StrictHeightPlus szórókeretmagasság-szabályozó rendszernek köszönhetően a még nagyobb stabilitás minden helyzetben biztosított. Valamennyi permetezőfúvóka egyedi vezérlését a StrictSprayPlus rendszer végzi. A StrictSprayPlus rendszer számítja ki a munkasebességtől függően szükséges permetlé-kiadagolási mennyiségeket minden egyes szórófej számára.

Pöttinger TORRO 7010 és 8010– új rendfelszedő pótkocsik

A TORRO Combiline többcélú, rotoros rendfelszedő kocsik sorában mostantól két nagyobb modell is megjelent. A TORRO 7010 raktérfogata 38,5 m3 vagy akár 40 m3 is lehet. Nagyobbik testvére, a TORRO 8010 42 m³ illetve 43 m³ befogadóképességű. Az ismert sorozat előnyös jellemzőivel továbbra is rendelkezik mindkét változat. A 160 kW teljesítményű – 1.700 Nm nyomatékot kínáló – új terményadagoló hajtása rendkívül gyors leürítést biztosít. Az új adagolóhajtás egyenletesebben terít azért, hogy a szilázs optimális rétegezettsége is hozzájáruljon a taposás, hengerezés eredményességéhez. Az új hajtás ezentúl a többi TORRO Jumbo Combiline modellen is visszaköszön.

Új a CAN-BUS rendszeren keresztül működő oldalsó kezelőpanel is. Igazi újdonságként a kocsi egyszerű fel- és lekapcsolása a traktorra a vezetőfülkéből is megoldható. Valamennyi TORRO Combiline kocsi opcionálisan 4 tonnás vonórúddal is kapható. A nagy terhelhetőségnek köszönhetően így a táblán és az áthajtósilóban biztosabban vontatható a kocsi. Egy vezetést segítő rendszer – intelligens kormányzott tengely – is kérhető, amely a kocsit mindig a traktor nyomában tartja. Nem fordulhat elő, hogy a vontatmány a lejtőn vagy a silóban oldalazva megcsússzon.

A rendfelszedő új DURASTAR kései a vágási tartományban keményebbek és kopásállóbbak, így hosszabb élettartamúak. A 6 mm vastag bóracél kések 50-53 HRC keménységűek, különleges kialakításuk révén önélezőek. A szintén új dinamikus kocsimérleg ugyan csupán irányértékeket szolgáltat a munka közben telítődő kocsi rakományáról, de segítségével a vontatmány maximális összsúlya előre beállítható. Ennek elérését vörös fény kigyulladása jelzi, és figyelmeztető hangjelzés is hallatszik.

Szerkesztőség

Tartalom közti banner a cikk végére
no